מתי כדאי לצאת לפנסיה?

שגיא שרון 5 באוקטובר 2023
Share on whatsapp

כדאי לצאת לפנסיה כאשר מגיעים לגיל הפרישה (67 גברים 62-65 נשים) שבו ניתן לקבל קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי, לפי שיקולים כלכליים או לפי שיקולים מקצועיים ואישיים. כמו כן, חשוב לצאת לפנסיה רק לאחר תכנון פיננסי מקיף שמביא בחשבון הטבות ושיקולי מיסוי.

תוכן עניינים

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    מה המשמעות הפיזיולוגית?

    שיקול נוסף שלעתים קרובות מתעלם ממנו הוא ההיבט הפסיכולוגי של פרישה. העבודה מספקת לא רק יציבות כלכלית אלא גם תחושת מטרה וקשרים חברתיים. פרישה עשויה לגרום לרגשות של בדידות או חוסר תכלית עבור חלקם. זה מועיל לקיים תוכנית כיצד לבלות את זמנו, בין אם זה באמצעות תחביבים, התנדבות או פעילויות משמעותיות אחרות.

    מהו העיתוי הנכון לפרוש?

    היבט מהותי של תכנון פרישה סובב סביב הבנת ההשלכות של עיתוי הפרישה על ההכנסה החודשית של האדם. הדעה הרווחת היא שדחיית פרישה יכולה להוביל לסכום פנסיה חודשי גבוה יותר. לעומת זאת, בחירה בפרישה מוקדמת עשויה להיות סכום חודשי נמוך יותר, אך על פני תקופה ממושכת יותר. מספר גורמים תורמים לכך:

    1. בחירה בפרישה מאוחרת מביאה לפחות תשלומים חודשיים במהלך חייו. ירידה זו במספר התשלומים יכולה להוביל לסכום חודשי גבוה יותר.
    2. דחיית הפרישה מאפשרת לחיסכון שנצבר להרוויח יותר ריבית, מה שמגביר את צמיחתו.
    3. הישארות מועסקת, אפילו במשרה חלקית, מאפשרת ליחידים להמשיך ולהוסיף לחיסכון הפנסיוני.

    מהם הגורמים שקובעים מתי כדאי לצאת לפנסיה בישראל?

    ישראל מציעה שילוב של תוכניות פנסיה ציבוריות ופרטיות המעניקות הטבות פרישה לאזרחיה. הגיל שבו אדם יכול להתחיל לקבל קצבאות אלו משתנה, אך ישנם גילאים ספציפיים שהחוק קובע לקבלת קצבאות מדינה מלאות. עבור גברים, גיל פרישה זה נקבע באופן מסורתי ל-67, ואילו עבור נשים, הוא 62. עם זאת, חשוב לציין כי גילאים אלו נתונים לשינויים מכיוון שהממשלה משנה אותם מדי פעם בתגובה לשינויים דמוגרפיים וכלכליים.

    איך גיל הפרישה משפיע על השאלה מתי כדאי לצאת לפנסיה?

    גיל הפנסיה של המדינה הוא רק גורם אחד בהחלטה מתי לפרוש. שיקול מכריע נוסף הוא מספר השנים שאדם תרם למוסד לביטוח לאומי (ביטוח לאומי). בדרך כלל נדרשות מינימום של 12 שנות הפקדה כדי לזכות בקצבה. עם זאת, הסכום שיתקבל יהיה פרופורציונלי למספר שנות ההפרשה, כך שמי שמפריש לתקופות ארוכות יותר עומד לזכות בקצבה חודשית גבוהה יותר.

    מה הקשר בין מצב חשבון הבנק לבין יציאה לפנסיה?

    מוכנות פיננסית היא גורם חשוב נוסף לפרישה. גם עם הפנסיה הממלכתית, רבים מגלים שהם זקוקים לכספים נוספים כדי לשמור על אורח חיים נוח. פנסיה פרטית, חסכונות והשקעות אחרות נכנסות כאן לתמונה. זה נבון להעריך את הנוף הפיננסי של האדם לפני קבלת ההחלטה. כמה מצפה להוציא מדי חודש בפנסיה? האם ישנם מקורות הכנסה נוספים, כמו נכסים להשכרה או השקעות, שיכולים להשלים את הפנסיה?

    איך המצב הבריאותי משפיע על ההחלטה לצאת לפנסיה?

    בישראל יש מערכת בריאות איתנה, והגמלאים בדרך כלל מכוסים היטב. אבל ככל שמתבגרים, צרכי הבריאות עשויים לגדול. זה חכם לקחת בחשבון עלויות בריאות פוטנציאליות ולוודא שיש לאחד ביטוח או חיסכון הולם כדי לכסות הוצאות בלתי צפויות.

    מה המשמעות של ההחלטה שלא כדאי לצאת לפנסיה?

     דחיית הפרישה אינה נטולת השלכות. אמנם המתנה עשויה להגביר את סכום הפנסיה החודשית – בתוספת ממוצעת של 400 ש"ח לכל שנת איחור – אך היא גם גורמת לאובדן תשלומי הפנסיה. למשל, בין הגילאים 67 ל-70, יחמיץ 36 תשלומי פנסיה. במשך עשור, מגיל 60 עד 70, למרות שהחיסכון של האדם עשוי לגדול ב-579,000 ש"ח, הוא יוותר על פנסיה בשווי 584,000 ש"ח.

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating


    Share on whatsapp
    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating
    Subscribe
    Notify of
    guest

    0 Comments
    משוב מוטבע
    ראה את כל התגובות