כמה כסף צריך לפנסיה?

שגיא שרון 10 באוקטובר 2023
Share on whatsapp

השאלה כמה כסף צריך לחסוך לפנסיה היא אינדיבידואלית. עם זאת, ניתן להיעזר בדוגמא כללית: נכון לשנת 2023 שכיר המרוויח שכר חודשי שווה ערך להכנסה הממוצעת במשק כ- 12,074 ש"ח (לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), כיום שיעור ההפרשות הוא 18.5% מהעובד ומהמעסיק.

  • עובד מתחיל לחסוך לפנסיה בגיל 50, כשיגיע לגיל פרישה הוא יצבור כ-593,291 ש"ח. סכום זה מתורגם לקצבת זקנה חודשית של 3,074 ש"ח.
  • אותו אדם התחיל לחסוך לפנסיה בגיל 35 במקרה זה, הוא היה צובר סכום משמעותי יותר, כ-1.43 מיליון ש"ח, המביא לקצבה חודשית של 7,330 ש"ח.
  • למשל אם העובד יתחיל לחסוך עוד קודם לכן, בגיל 30, החיסכון לפנסיה יהיה כ-9,251 ש"ח, שזה יותר מפי שלושה מהפנסיה של מי שהחל לחסוך בגיל 50.

תוכן עניינים

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    טבלה לחיסכון לפנסיה לפי גיל

    גיל נוכחי מספר חודשים עד לפרישה אחוז תשואה שנתית סכום הפקדה חודשי סכום צבירה לפנסיה קצבת זקנה חודשית צפויה גיל פרישה
    21 564 3% 2,233₪ 2,651,073.00₪ 13,736₪ 67
    30 444 3% 2,233₪ 1,813,337.25₪ 9,395₪ 67
    40 324 3% 2,233₪ 1,112,602.89₪ 5,764₪ 67
    50 204 3% 2,233₪ 593,291.73₪ 3,074₪ 67

    איך יודעים כמה כסף צריך לפנסיה?

    הבנת המשמעות של הסכום שאתה מפריש מדי חודש לקרן הפנסיה שלך היא חיונית. חסכונות אלו מושקעים בשוק ההון, בעיקר באג"ח, במניות ובנכסים ריאליים, והם מניבים תשואה לאורך זמן. כאן נכנס לתמונה עקרון הריבית דריבית, שמציע תשואות לא רק על הפיקדונות אלא גם על הריבית שנצברת. 

    מה הקשר בין התשובה לשאלה כמה כסף צריך לפנסיה לבין מועד החיסכון?

    שני הגורמים המכריעים בחיסכון לפנסיה הם הזמן וגובה התרומה החודשית. ככל שהתקופה ממושכת יותר והתרומה גדולה יותר, כך גדלה הקצבה הסופית. לפיכך, להתחיל לחסוך לפנסיה בגיל צעיר זה לא רק רצוי, זה חיוני.

    כמה כסף צריך כדי לצאת לפנסיה עם סכום מקסימאלי?

    כדי להשיג יעד פרישה המתאים לאורח החיים הרצוי, נניח קצבה חודשית של 10,000 ש"ח, תצטרכו להשתמש בשיטות חיסכון נוספות מלבד קרן הפנסיה. על מנת לגשר על הפער בין החיסכון הנוכחי לפנסיה הרצויה, שקלו לבחון אפיקים שונים להגדלת החיסכון.

    היתרונות של קרן השתלמות

    שיטה אחת כזו יכולה להיות להשאיר את קרן ההשתלמות שלך על כנה לפנסיה. אמנם הכספים הופכים לנזילים שש שנים מההפקדה הראשונה, אך אם אינך דורש את הכסף באופן מיידי, רצוי להשאירו בקופה לטווח ארוך. על ידי כך, אתה עומד לצבור תשואות נוספות, ולהגדיל את קרן החיסכון הפנסיוני שלך. כמו כן, יהיה זה לא זהיר למשוך כספי פיצויים המהווים שליש מהפנסיה שלך.

    שימוש בקופת גמל להשקעה

    כלי נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא קופת גמל להשקעה, המאפשרת למשוך כספים בכל שלב ללא קנס פירעון מוקדם. אם אתה סבלני ותמשוך את הכספים האלה רק לאחר גיל 60 כקצבה, הם יהיו פטורים ממיסים. פטור זה יכול לחסוך לך סכום כסף משמעותי בכל חודש, ולספק דחיפה משמעותית לקצבה החודשית העתידית שלך.

    כמה כסף צריך לפנסיה כדי להשיג הגנה למשפחה?

    החיסכון הפנסיוני משמש גם כהגנה כלכלית למשפחתך, ומציע קצבה במקרה מצער של אובדן כושר עבודה או מוות בטרם עת. ביטחון זה חיוני ליציבות הכלכלית של המשפחה בתרחישים מסוג זה, ומדגיש את החשיבות לא רק להתחיל לחסוך לפנסיה מוקדם אלא גם לשמור על המשכיות בהפקדות.

    מהי גישת שיעור התחלופה?

    קביעת סכום הכסף הדרוש לפרישה יכולה להיות שאלה מסובכת. שיטה אחת לאמוד זאת היא באמצעות גישת שיעור התחלופה, המחשיבה את ההוצאות השוטפות שצפויות לחזור לאחר הפרישה. אנשים רבים אינם בטוחים בצרכי הפרישה שלהם, ולמרבה ההפתעה, הם גם מתקשים לאמוד את דפוסי ההוצאות הנוכחיים שלהם. עם זאת, מכיוון שצפויה ההכנסה מפרישה להיות קבועה, חיוני לברר הרגלי הוצאות חודשיים.

    איך מחשבים הוצאות חודשיות בפנסיה?

    ישנן מספר דרכים לחישוב הוצאות חודשיות אלו. שיטה אחת היא לעקוב אחר כל הוצאה לאורך שלושה חודשים, לרשום כל רכישה מכוס קפה ועד כל תשלום ויזה. לחלופין, אפליקציות שמתחברות לכל חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי שלך יכולות לעזור לנתח את ההוצאות האחרונות לפי קטגוריות.

    מה משפיע על ההוצאות לפני ואחרי הפרישה משוק העבודה?

    על ידי הבנת הרגלי ההוצאות הנוכחיים, ניתן לצפות טוב יותר את צרכי הפרישה העתידיים. מדובר בחישוב קצב התחלופה, שהוא היחס בין הסכום הדרוש לאחר הפרישה לבין ההכנסה ערב הפרישה. המטרה של רוב האנשים היא לשמור על אותה רמת חיים לפני ואחרי פרישה. עם זאת, עם הפרישה, עלויות מסוימות מצטמצמות או לא קיימות, כגון חיסכון לפנסיה, הוצאות הקשורות לעבודה ומיסים מסוימים. מצד שני, עלויות מסוימות עשויות לעלות, כגון הוצאות נסיעות, פנאי והוצאות בריאות. לכן, תכנון הפרישה שלך צריך לקחת בחשבון את השינויים הללו.

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    כיצד נקבע גובה קצבת הזקנה?

    צפה בתשובה

    גובה קצבת הזקנה נקבע בעיקר על פי הסכום שנחסך לפנסיה והזמן בו בוצעו חיסכון זה.

    מה היתרון להתחיל לחסוך לפנסיה בגיל צעיר?

    צפה בתשובה

    התחלת חיסכון לפנסיה בגיל צעיר מאפשרת צבירת סכום משמעותי יותר עקב ריבית דריבית. זה, בתורו, מביא לקצבה גבוהה יותר.

    איך אפשר להגדיל את החיסכון הפנסיוני?

    צפה בתשובה

    ניתן להגדיל את החיסכון הפנסיוני על ידי שימוש בשיטות חיסכון שונות כמו השארת קרן ההשתלמות על כנה לפנסיה והעסקת קופת גמל להשקעה.

    אילו גורמים משפיעים על קצב התחלופה לאחר הפרישה?

    צפה בתשובה

    שיעור התחלופה לאחר פרישה מושפע מהשינוי בהוצאות, הן הקטנות (למשל, חיסכון לפנסיה, הוצאות הקשורות לעבודה, מיסים מסוימים) והן גבוהות (למשל, נסיעות, חופשות, פנאי ושירותי בריאות), המתרחשים במהלך הפרישה.


    Share on whatsapp
    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating
    Subscribe
    Notify of
    guest

    0 Comments
    משוב מוטבע
    ראה את כל התגובות