הפרשה לפנסיה לאחר גיל פרישה

שגיא שרון 21 בדצמבר 2023
Share on whatsapp

לאחר גיל פרישת החובה שעומד על 67 לגברים ונשים, העובדים והעובדות זכאים לביטוח פנסיוני כמו יתר העובדים במשק. עם זאת, המעסיק רשאי שלא להפריש לפנסיית העובד אם הוא פוטר או פרש מהעבודה בגיל 67 או מאוחר יותר, ואף משולמת לעובד קצבה שהיא לא קצבאות וגמלאות של המוסד לביטוח לאומי (לרבות פנסיה).

תוכן עניינים

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    מהי הפרשה לקרן פנסיה לאחר גיל פרישה?

    בישראל, גיל פרישת החובה נקבע כיום על 67 לגברים ולנשים כאחד. עובדים שעברו גיל זה זכאים בדרך כלל לביטוח פנסיוני, בדומה לכל העובדים במשק. עם זאת, ישנם תנאים ספציפיים שבהם אסור למעסיק לבצע הפרשות לביטוח פנסיוני של עובדים שעברו גיל זה.

    מתי קיים פטור על הפרשה לפנסיה לאחר גיל פרישה? 

    מעסיק פטור מביצוע הפרשות לפנסיה לעובדים שעברו את גיל פרישת החובה, אם מתקיימים שני תנאים:

    1. העובד פוטר או פרש מעבודתו הקודמת בגיל פרישת חובה או לאחריו.
    2. העובד מקבל קצבה בנוסף לקצבאות וקצבאות מהמוסד לביטוח לאומי.

    חשוב לציין כי אם עובד החל לעבוד לפני שהגיע לגיל פרישת חובה, על המעסיק להמשיך להפקיד הפרשות לפנסיה גם לאחר שהעובד עבר את רף הגיל הזה, כל עוד הוא ממשיך לעבוד אצל אותו מעסיק.

    חובות המעסיק וזכויות העובד

    חל איסור על מעסיקים להפסיק את ההפקדות לפנסיה לעובדים שהגיעו לגיל פרישת חובה. על כל הפסקה בתשלומים יש לדווח לגוף הפנסיוני ולפרט את הסיבות להפסקה. הפרות של חובות אלו עלולות להוביל לתביעה משפטית נגד המעסיק, לרבות תביעות לחלק המעסיק בהפקדות ונזקים נוספים.

    הגנה על זכויות העובד שמפריש לפנסיה לאחר גיל הפרישה

    כדי להגן על זכויותיהם הפנסיוניות, על העובדים להיות מודעים לכך שכספי הפנסיה מועברים לרוב רק לאחר מספר חודשי העסקה. מי שהיה לו ביטוח פנסיוני בעבר יכול לשמור על המשכיות באמצעות הסדרים כמו הסדרי ריסוק או הפקדות עצמאיות עד לתחילת ההפקדות של המעסיק.

    בכל מקרה, כספי הפנסיה מוגנים מפני עיקול, כלומר לא ניתן לעקל אותם כל עוד הם נשארים בקרן. עם זאת, לאחר נסיגה, במיוחד ממרכיב הפיצויים, הם עלולים להיות כפופים להחרמה. בהגיעו לגיל פרישה (65-67, משתנה לפי מין ותאריך לידה), ניתן לעקל חלק מקצבת הפנסיה החודשית, בתנאי שיוותר סכום מינימלי כקבוע בחוק.

    שאלות ותשובות נפוצות

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    מה ההבדל בין הפרשות לפנסיה לאחר גיל פרישה של עובדים שונים?

    צפה בתשובה

    הזכאות להפקדות לפנסיה לאחר גיל הפרישה משתנה בהתאם להיסטוריה התעסוקתית של הפרט. עובדים שהגיעו לגיל פרישת חובה בעודם מועסקים וממשיכים לעבוד, זכאים להפקדות לביטוח פנסיוני ללא קשר לגורמים אחרים. לעובדים חדשים שנקלטו לאחר שהגיעו לגיל פרישת חובה, הזכאות תלויה במצב הפרישה שלהם מעבודה קודמת והאם הם מקבלים קצבאות אחרות מלבד אלו הניתנות על ידי המוסד לביטוח לאומי.

    האם עובד שמפריש לפנסיה אחרי הפרישה זכאי לקבל פיצויי פיטורים?

    צפה בתשובה

    עובדים שמתפטרים לאחר גיל פרישה זכאים לפיצויי פיטורים. בנוסף, עובדים המגיעים לגיל פרישה חובה יכולים לבקש להמשיך לעבוד.


    Share on whatsapp


    אתר זה הינו אתר מאובטח ופרטיכם ישמשו אך ורק למטרת קבלת שירותי ייעוץ מהאתר

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating
    Subscribe
    Notify of
    guest

    0 Comments
    משוב מוטבע
    ראה את כל התגובות