פריסת מס – הפרשי קצבה (פנסיה)

שגיא שרון 22 בפברואר 2023
Share on whatsapp

אם אחרי פרישה מהעבודה עדיין לא מקבלים את הפנסיה שמגיעה לנו כחוק, ניתן יהיה לדרוש את הפרשי הקצבה. במקרים כאלה, חשוב שנדע שמוטל מס הכנסה על ההפרשים ולכן כדאי לתכנן היטב את האופן שבו פורסים את החוב.

תוכן עניינים

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    החשיבות של הפרשי קצבה

    פרישה מהעבודה היא אירוע חשוב שמשפיע באופן דרמטי על משק הבית ועל ההכנסה הפנויה. בין היתר, אנחנו מצפים לדוגמא לקבל קצבת פנסיה חודשית מקרן הפנסיה שאליה הפרשנו את הכספים שלנו לאורך כל שנות העבודה. אבל במקרים רבים הפנסיה לא משולמת לנו: בין אם בגלל שלא הגשנו את הבקשה, על רקע מחלוקת לגבי סכומים מסוימים וכן הלאה. 

    בתסריט החיובי נקבל את סכום הפנסיה רטרואקטיבית לפי מה שמגיע לנו. הסכום הזה מכונה "הפרשי קצבה (פנסיה)" ומטבע הדברים הוא עשוי להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים. מבחינת רשויות המס מדובר על הכנסה לכל דבר ועניין, לכן משלמים על כל הסכום מס הכנסה בהתאם למס השולי באותה שנה שבה קיבלנו אותו. מנגד, קיימת גם אופציה של פריסת מס – הפרשי קצבה (פנסיה).

    יתרונות של פריסת מס – הפרשי קצבה (פנסיה)

    תקנות מעודכנות של מס הכנסה מאפשרות לפרוס את הפרשי הקצבה עד 6 שנים אחורה, כולל שנת המס שבה הכסף הגיע אלינו. זה אומר שאת הכסף מקבלים במלואו באופן מיידי, אבל את המיסים מחשבים כאילו הוא נכנס אלינו שווה בשווה בכל שנה מתוך 6 השנים הקודמות. למה לעשות את זה? בגלל היתרונות הבאים:

    א. כי ההכנסה שלנו בעבר הייתה נמוכה יותר לעומת ההכנסה בשנה שבה פרשנו – מס הכנסה מחושב כאחוז מתוך המשכורת. אם ההכנסה שלנו בעבר הייתה נמוכה יותר ביחס למשכורת בשנת המס שבה פרשנו, זה אומר שפריסה לאחור של הפרשי הקצבה תאפשר לנו לשלם פחות מיסים. כך נוסיף את החלק היחסי של הפרשי הקצבה לשנים שבהן הרווחנו פחות, במקום להוסיף אותו לשנה שבה פרשנו והרווחנו הכי הרבה.

    ב. כי זה חלק מתכנון מס רחב יותר – יש כלים שונים שבהם ניתן להשתמש על מנת לבצע פריסת פיצויים ממקום העבודה, לרבות פריסת פדיון ימי חופשה, ימי מחלה ועוד. בהקשר הזה, פריסת מס – הפרשי קצבה (פנסיה) היא רק חלק מתוך תכנון מס רחב יותר שחוסך לגמלאים כסף והוצאות.

    ג. כי זה תקף גם לבקשת יורשי הנישום – קיימים מקרים מצערים שבהם העובד שפרש לגמלאות נפטר ועדיין לא קיבל את הפנסיה שלו. כאשר הפנסיה בסופו של דבר משולמת לשאיריו, הם יכולים לבקש לבצע את פריסת המס. 

    לסיכום, יש דברים שונים שכדאי לבדוק לפני שפורשים. בעיקר חשוב  לשים דגש על הנושא של תכנון מס ולהתייעץ עם רואה חשבון ובעלי מקצוע כדי לחסוך בהוצאות. 

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    כמה מס משלמים על פנסיה?

    צפה בתשובה

    כל פנסיה חודשית חייבת במס במקרים מסוימים ובתקופות מסוימות. בנוסף, היא חייבת בחלק מהמקרים גם בתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות.

    איך פורסים מס על הפרשי קצבה (פנסיה)?

    צפה בתשובה

    מגישים דוח שנתי למס הכנסה ומציינים בו את ההכנסה ואת התקופה שבה מעוניינים לפרוס את החוב.

    מה ההבדל בין הפרשי שכר ופדיון ימי חופשה?

    צפה בתשובה

    פדיון ימי חופשה מחולק באופן שווה לפי מספר שנים, בעוד הפרשי שכר ופנסיה מיוחסים רק לשנים הרלוונטיות.

    האם המס שיורד בפנסיה הוא סופי?

    צפה בתשובה

    לא. ניתן לצמצם אותו באמצעות תכנון מס וקיבוע זכויות. כדי לעשות את זה, חשוב לערב יועץ מס מוסמך עם ניסיון.


    Share on whatsapp

    אתר זה הינו אתר מאובטח ופרטיכם ישמשו אך ורק למטרת קבלת שירותי ייעוץ מהאתר

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating
    Subscribe
    Notify of
    guest

    0 Comments
    משוב מוטבע
    ראה את כל התגובות