אי העברת כספים לקרן פנסיה

שגיא שרון 6 באוגוסט 2023
Share on whatsapp

המעסיק מחויב להעביר את התשלומים לביטוח הפנסיוני של העובד. זה כולל את הפרשת העובד, אשר מופחתת מתלוש השכר שלו, חלקו של המעסיק וכל סכום על חשבון פיצויי פיטורים, בדרך כלל מסתכם בכ-18.5% מהשכר. אם המעסיק לא מקיים אחריות זו, הדבר מוביל למספר השלכות שליליות על העובד. על המעסיק להעביר את הפרשות לפנסיה לכל המוקדם בין שבעה ימי עסקים מיום תשלום השכר החודשי לעובד, או חמישה עשר ימים מתום החודש שבו על המעסיק לשלם את שכר לעובד. במידה והוא לא עושה זאת זו עבירה על החוק זו עילה לתביעה, וניתן להגיש נגד המעסיק תלונה ביחידת האכיפה של חוקי העבודה.

הגשת תלונה נגד המעסיק >>

תוכן עניינים

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    מה ההשלכות של אי העברת כספים לקרן פנסיה?

    בראש ובראשונה נפגע המאגר הכספי של העובד בקרן הפנסיה. קרן הפנסיה רשאית להפסיק את הביטוח, תוך השארת העובד ללא הגנה במקרה של נכות, כיסוי קריטי הניתן על ידי כל קרנות הפנסיה. פיצויי הפיטורים של העובד, שאותם יש לשמר ולהבטיח לטובתו במסגרת קרן הפנסיה, נותרו לא נמחקים ולא נחסכים.

    באופן מכריע, קרן פנסיה משתרעת מעבר לחיסכון כספי בלבד. זה כולל אובדן כושר עבודה וביטוח חיים. כך, אי הפרשה של מעסיק לקרן הפנסיה עלולה לגרום לעובד הפסד ביטוחי משמעותי במקרה של תאונה או מחלה.

    מה עושים במקרה זה?

    אי החזרת כספים של מעסיק לקרן פנסיה מהווה עילה לתביעה. בתרחיש כזה, עובד יכול לנתק את העסקתו תוך שמירה על זכאות לפיצויי פיטורים מלאים. חשוב לוודא מעת לעת שהכספים מועברים כהלכה לקרן הפנסיה. על קרן הפנסיה לשלוח דוחות רבעוניים ושנתיים שעל העובדים לבחון אותם כדי להבטיח הפקדות שוטפות לאורך כל השנה.

    איך מוודאים שלא נוצר מצב שבו כספים לא עוברים לקרן הפנסיה?

    לעיתים, מעסיק עלול לעצור או לדלג לסירוגין על הפקדות לקרן הפנסיה. במקרים אחרים, המעסיק רשאי להעביר את הכספים, אך ייתכן שהם לא ישתקפו בחשבון העובד. לפיכך, כדאי לעובדים לוודא את הפקדת הכספים המדויקת לקרן הפנסיה מעת לעת.

    כיצד מגישים תביעה בגין אי העברת כסף לקרן פנסיה?

    אם מעסיק לא מצליח להסדיר את דמי ההפקדות לקרן הפנסיה, על העובדים להגיש הליכים משפטיים בבית הדין לעבודה באמצעות עורך דין. יש להפנות את התיק נגד החברה. אם חברת המעסיק הפכה לחדלת פירעון או פושטת רגל, ומותירה חוב ניכר להפקדות לקרן פנסיה, העובד עלול למצוא את עצמו ללא יכולת להחזיר את מלוא החוב, גם באמצעות תביעה משפטית. בנסיבות כאלה, ניתן יהיה להגיש תביעה נגד קרן הפנסיה עצמה, שלא הצליחה לרדוף אחרי המעסיק ולגבות את החוב. בנוסף ניתן להגיש תלונה בדרך מקוונת דרך משרד העבודה הסדרה ואכיפה.

    הגשת תלונה נגד המעסיק >>

     

    האם פשיטת רגל מאפשרת אי העברת כספים לקרנות פנסיה?

    במקרה של פשיטת רגל, כספי הפנסיה שמורים לעובד שאליו הוקצו מלכתחילה. אלה כוללים את הכספים שהופקדו לתגמולים ואת הכספים לפיצויי פיטורים. אם למעסיק נוצר חוב שאינו מחזיר, המוסד לביטוח לאומי מספק הגנת חוב.

    כמה זמן יש למעסיק כדי להעביר את הכספים לקרן הפנסיה של העובד?

    חשוב לציין כי אי החזרת כספים לקרן פנסיה היא עבירה פלילית. מעסיק שנכשל בתשלום פנסיה פותח את עצמו להליכים משפטיים סבוכים ויקרים. אם המעסיק לא מעביר את הסכום שנוכה לקרן הפנסיה תוך 40 יום, הם מבצעים הלנת שכר, עבירה פלילית שעלולה להוביל לקנסות.

    מתי מעסיק שלא מעביר כספים לקרן פנסיה מבטל את הביטוח של העובד?

    כמו כן, חשוב לציין כי אי הפרשה של מעסיק לקרן הפנסיה עלולה להביא לביטול הביטוח. ביטוח אובדן כושר עבודה מגן על העובד במסגרת קרן הפנסיה בתרחישים בהם העובד אינו יכול לעבוד עקב נכות זמנית או קבועה. לכן, חיוני שהעובד יישאר מודע למצב הכיסוי שלו כדי להבטיח הגנה במקרה של תאונה או מחלה.

    מה כדאי למעסיקים לדעת כדי לא להגיע למצב של אי העברת כסף לקרן פנסיה של עובדים?

    מעסיקים שלא יעמדו בהתחייבויותיהם לקרן הפנסיה עלולים לעמוד בפני השלכות משפטיות וכלכליות חמורות. כפי שהוזכר קודם לכן, נוהג זה אסור על פי חוק, ומעסיקים יכולים לשאת באחריות פלילית. הם עלולים לעמוד בפני קנסות, עונשים ואפילו מאסר בתחומי שיפוט מסוימים. יתרה מכך, הם יכולים להיתבע על ידי העובדים שנפגעו או קרן הפנסיה עצמה כדי להחזיר את הסכומים שלא שולמו. גם המוניטין של המעסיקים עלול להיפגע, מה שמקשה על משיכת ושימור כישרונות מובילים.

    למה כדאי לעובד להקפיד על העברת כספים לקרן פנסיה?

    ההשפעה העיקרית של אי העברת כספים של מעסיק לקרן הפנסיה היא על ביטחונו הכלכלי של העובד. כספים אלו מייצגים חלק ניכר מהחיסכון הפנסיוני של העובד. היעדר הכספים הללו עלול ליצור מצוקה כלכלית מהותית לעובדים בעת פרישתם, שכן הם עלולים למצוא את עצמם ללא מספיק משאבים לפרנס את עצמם בשנים שלאחר העבודה. גם הסיכוי לחיסכון פנסיוני לא מספיק עלול לגרום ללחץ וחרדה משמעותיים לעובדים, ולהשפיע על בריאותם הנפשית ועל התפוקה בעבודה.

     

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    מה קורה אם מעסיק לא מצליח להעביר כספים לפנסיה לעומת לקופת גמל?

    צפה בתשובה

    בניגוד לפנסיה שיש בתוכה מרכיב של ביטוח, זכויות העובד בקופת הגמל נשמרות ללא קשר לשאלה אם המעסיק העביר את התשלומים. לאחר מכן תוכל הקופה לבקש פיצוי מהמעסיק בגין ההטבות ששולמו לעובד.

    מהי חובת המעסיק לגבי ניכויים משכר העובד כולל ביטוח פנסיוני?

    צפה בתשובה

    מעסיקים שיפחיתו סכומים כלשהם ממשכורתו של העובד לצדדים שלישיים, לרבות ביטוח פנסיוני או קרן השתלמות, חייבים להעבירם תוך 30 יום. אי ביצוע זה מהווה עבירה פלילית.

    אילו חובות יש למעסיק ביחס לדיווח והעברות כספים לפנסיה של העובדים?

    צפה בתשובה

    אסור למעסיקים לעכב העברות כספים, גם בקשיים כלכליים. כמו כן, עליהם לשלוח דיווח מקוון לחברה המנהלת את הביטוח הפנסיוני או קרן ההשתלמות, ולדווח על כל הפסקת תשלומים.

    כיצד עובד יכול לברר אם המעסיק שלו מעביר את הפנסיה בזמן?

    צפה בתשובה

    העובדים יכולים לבדוק את הדוחות הרבעוניים מקרן הפנסיה, המפרטים את התשלומים הנדרשים ואת מועדי התשלום בפועל.

    מדוע החוק רואה באי העברת כספים לפנסיה עבירה חמורה?

    צפה בתשובה

    חיסכון פנסיוני לא הולם עלול להוביל למספר גדול יותר של פנסיונרים שיסתמכו על תוכניות סיוע ממשלתיות לצורך הישרדותם. זה יטיל עומס גבוה יותר על תוכניות אלה ועלול לגרום להגדלת המיסים או להפחתת השירותים.


    Share on whatsapp