משווק פנסיוני – מה ההבדל בין משווק פנסיוני ליועץ פנסיוני?

שגיא שרון 6 בדצמבר 2023
Share on whatsapp

משווק פנסיוני עובד בדרך כלל ישירות עבור קרן פנסיה או חברת ביטוח, תוך התמקדות במכירת המוצרים הפנסיוניים של המעסיק שלו. תפקידו מותאם יותר למכירות, תוך שימת דגש על היתרונות של המוצרים שמציעה החברה שמוכרת אותם.

תוכן עניינים

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    מה ההבדל בין משווק פנסיוני ליועץ פנסיוני?

    משווק פנסיוני ויועץ פנסיוני ממלאים תפקידים שונים בנוף הפנסיוני. בעוד המשווק מקבל עמלה מקרן הפנסיה או חברת הביטוח, יועץ פנסיוני פועל באופן עצמאי ומציע ייעוץ חסר פניות ללקוחות לגבי מוצרים פנסיוניים שונים הקיימים בשוק. תפקידו העיקרי של היועץ הוא להעניק ליווי מקיף המבוסס על מצבו הכלכלי האישי של הלקוח, ללא קשר למוצר או חברה ספציפיים. לכן משווק פנסיוני הוא בעל מניע נסתר לשווק את קרן פנסיה או חברת הביטוח אותה הוא משווק ולכן הוא לא נחשב לאובייקטיבי.

    כך תדעו האם הגיע הזמן לפנות למשווק פניסה

    • תכנון פרישה ראשוני: אם אתם מתחילים לתכנן פרישה ושוקלים ספקי פנסיה שונים, שיחה עם משווק פנסיוני יכולה לספק הבנה ברורה של מה חברה ספציפית מציעה.
    • השוואת אפשרויות פנסיה: אם חקרתם או דיברתם עם יועצים עצמאיים וברצונכם להשוות את האפשרויות הללו עם תוכניות ספציפיות של החברה, משווק פנסיוני יכול להציע את הפרטים הדרושים להשוואה מקיפה.
    • מחפש הטבות לחברה ספציפית: אם ההצעות של חברת פנסיה מסוימת תואמות את יעדי הפרישה שלך או אם אתה מעוניין בהטבות או תמריצים ספציפיים שהם מספקים, משווק פנסיוני הוא המקצוען הרצוי.

    מהי הרפורמה החדשה ומהו החוק?

    הבחנה זו נעוצה ברפורמת בכר, ששרטטה את תפקידיהם של היועצים הפנסיוניים והמשווקים במשפט הישראלי. הרפורמה הביאה לחקיקת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, תוך הבחנה ברורה בין שני המקצועות הללו. יועץ פנסיוני, כהגדרתו בחוק, מעניק ייעוץ ללא זיקה למוצר פנסיוני מסוים, תוך עדיפות לצרכי הלקוח ונסיבותיו.

    מה ההבדל בין משווק פנסיוני לסוכן ביטוח?

    בעוד ששניהם עשויים להציע מוצרים הקשורים לפנסיה, ההשתייכות והיעדים שלהם משתנים באופן משמעותי. לסוכן ביטוח יש בדרך כלל הסכמים עם מספר חברות והוא עשוי להציע מגוון מוצרים, כולל ביטוחים פנסיוניים. הם מרוויחים עמלות על סמך המוצרים שהם מוכרים. עם זאת, ייתכן שההמלצות שלהם לא יכסו את כל קשת המוצרים הזמינים בשוק, מכיוון שהם נוטים לקדם את המוצרים של החברות שהם מייצגים.

     

    לעומת זאת, משווק פנסיוני ממוקד יותר ובדרך כלל מייצג חברת פנסיה אחת, שדוחף את המוצרים הספציפיים שלה. מיקוד מצומצם זה יכול להגביל את מגוון האפשרויות המוצגות ללקוחות. לכן, כאשר פונים לייעוץ פנסיוני, חשוב להבין את השתייכותו של איש המקצוע כדי להעריך את רוחב וחוסר פניות המידע הנמסר.

    רישיון יועץ פנסיוני לעומת יועץ הביטוח

    בכל הנוגע לרישוי, הן יועצים פנסיוניים והן סוכני ביטוח נדרשים לקבל רישיונות ספציפיים לעיסוק במקצועם בישראל. רישיונות אלו מבטיחים שאנשי המקצוע עברו את ההשכלה וההכשרה הדרושים למתן ייעוץ מוכשר. 

    רישיון יועץ ביטוח לעומת היועץ מבחינת הלימודים

    יועץ פנסיוני חייב להשלים לימודי ייעוץ פנסיוני ולקבל רישיון ייעודי, המוכיח את מומחיותו במתן ייעוץ פנסיוני חסר פניות. סוכן או יועץ הביטוח מקבל בינתיים אישור למכור מוצרי ביטוח שונים, לרבות ביטוחים פנסיוניים, לאחר קבלת רישיונו. תהליך רישוי זה מדגיש את החשיבות של כישורים מקצועיים במתן ייעוץ פנסיוני אמין.

    משרד האוצר בדיקת משווק פנסיוני – טיפים ועצות

    בעת התקשרות עם איש מקצוע פנסיוני, חיוני לברר על תפקידו – בין אם הם יועץ, סוכן או משווק – ולבקש את ההסמכה המתאימה. מידע זה מסייע בהבנת ההטיות הפוטנציאליות שלהם ואת מגוון המוצרים שהם יכולים להציע. לדוגמה, התייעצות עם סוכן עשויה לגרום לכך שמוצרי שוק מסוימים אינם מוצגים, מכיוון שאולי אין להם הסכמים עם כל החברות.

    איך רישיון יועץ פנסיוני או משווק עוזר לבחור אותו?

    מבחינת משרד האוצר בדיקת משווק פנסיוני היא באחריות הלקוחות. לכן זה גם חיוני לדון בצרכים והעדפות ספציפיות, כגון סובלנות לסיכון, מצב משפחתי ויעדים פיננסיים עתידיים. איש מקצוע פנסיוני טוב צריך להיות מסוגל להסביר את היתרונות והחסרונות של מוצרים פנסיוניים שונים, לרבות דמי ניהול, מסלולי השקעה וכיסוי ביטוחי. עליהם לספק ייעוץ מותאם בהתחשב בגילו של הלקוח, בריאותו והכנסתו הצפויה לפרישה.

    השיווק של הפנסיה לפני הפרישה

    שוק הפנסיה בישראל מציע מגוון רחב של מוצרים, אפשרויות השקעה וכיסויים ביטוחיים. ניווט בנוף מורכב זה מצריך הבנת ההבחנות בין אנשי המקצוע בתחום – יועצים פנסיוניים, משווקים וסוכני ביטוח. לכל אחד תפקיד ופרספקטיבה ייחודית, המשפיעים על הייעוץ והמוצרים שהם מציעים. 

     

    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating

    מהו משווק פנסיוני?

    צפה בתשובה

    משווק פנסיוני הוא איש מקצוע המייצג חברת פנסיה ספציפית, המקדם ומוכר את מוצריה הפנסיוניים.

    במה שונה משווק פנסיוני מיועץ פנסיוני?

    צפה בתשובה

    משווק פנסיוני מתמקד במוצרים של חברה אחת, בעוד שיועץ פנסיוני מציע ייעוץ בלתי משוחד על מגוון מוצרים מספקים שונים.

    האם משווק פנסיוני יכול להציע ייעוץ פרישה עצמאי?

    צפה בתשובה

    למרות שהם בקיאים במוצרים שלהם, הייעוץ של משווק פנסיוני מתמקד בדרך כלל בהצעות החברה שלהם וייתכן שאינה עצמאית לחלוטין.

    מתי עלי להתייעץ עם משווק פנסיוני?

    צפה בתשובה

    התייעצו עם משווק פנסיוני כאשר אתם זקוקים למידע מפורט על המוצרים הפנסיוניים של חברה מסוימת או שוקלים להירשם לאחת מהתוכניות שלהם.

    האם ישנן עלויות כרוכות בהתייעצות עם משווק פנסיוני?

    צפה בתשובה

    התייעצות עם משווק פנסיוני היא בדרך כלל בחינם, שכן הוא מועסק בחברת הפנסיה לקידום מוצריו. עם זאת, חשוב להבין את העמלות הקשורות למוצרים הפנסיוניים שהם מציעים.


    Share on whatsapp
    0 0 הַצבָּעָה
    Article Rating
    Subscribe
    Notify of
    guest

    0 Comments
    משוב מוטבע
    ראה את כל התגובות